Blog marketingowy

eBlog

Narzędzia Google, które musisz znać

Dla wszystkich osób które są związane w jakiś sposób z marketingiem internetowym firma Google przygotowała wiele bardzo pomocnych narzędzi. Wiele z nich bardzo wspomagają pozycjonowanie strony internetowej. Poniżej opiszemy funkcje kilku z nich oraz wskażemy w jaki sposób dzięki nim można rozwijać własny biznes. Używanie choć części z z nich może znacząco wpłynąć na rezultaty marketingowe Waszej firmy.

Google Analytics

Chyba najbardziej popularne narzędzie które gromadzi dużo różnych statystyk związanych z ruchem na witrynie. Dzięki niemu możesz się dowiedzieć tak ciekawych informacji jak np. kiedy użytkownicy opuszczają Twoją stronę, czy korzystają z wersji mobilnej czy desktopowej, poznasz wiek potencjalnych klientów, ile czasu spędzają na podstronie oraz z jakiej są lokalizacji. Możesz także wyznaczyć cele jakie założyłeś dla swojej witryny i weryfikować jego rezultaty. A to tylko część z bardzo dużych możliwości tego narzędzia.

Google Search Console

To narzędzie jest zwłaszcza przydatne dla webmasterów, którzy rozpoczynają pozycjonowanie. Dzięki niemu zdobędziesz informacje m.in. odnośnie linków które prowadzą do Twojej witryny czy też stanu indeksowania strony przez roboty wyszukiwarek. Sprawdzisz także informację o błędach na stronie(także dla wersji mobilnej) czy też związanych z bezpieczeństwem witryny. Można tu także zweryfikować czy na daną domenę nie została nałożona kara ręczna przez firmę Google. Znajdują się tu także statystyki związane z widocznością strony w internecie oraz listę i pozycję poszczególnych wyrażeń.

Google Keyword Planner

Narzędzie szczególnie pomocne do doboru najbardziej odpowiednich wyrażeń kluczowych dla danej witryny. Może także posłużyć do planowania w przypadku kampanii AdWords. Można tu sprawdzić takie informacje jak średnia liczba wyszukiwania danego wyrażenia oraz jego konkurencyjność. Dzięki niemu można także poszukać sformułowania które są powiązane z interesującym nas wyrażeniem, co może być pomocne w lepszym doborze słów wykorzystywanych przy promocji danego serwisu.

Google Trends

Bardzo łatwe narzędzie dzięki któremu możesz poznać aktualne trendy oraz potrzeby i oczekiwania użytkowników. Wystarczy podać interesujący nas temat a w rezultacie otrzymamy informacje w jakim regionie fraza jest najpopularniejsza, jak często jest wyszukiwana a także otrzymasz propozycję podobnych zapytań.

Campaign URL Builder

Narzędzie które służy do weryfikacji skuteczności naszych kampanii. Dzięki niemu dowiesz się ile osób kliknęło daną kreację co pozwoli Ci na optymalizację danej kampanii. Dowiesz się także która z nich jest najskuteczniejsza i przynosi najwięcej konwersji.

Google Data Studio

Bardzo pomocne narzędzie które w ciekawy i przejrzysty sposób przygotuje dla Ciebie raport podsumowujący ze zgromadzonych danych. Dzięki niemu możemy połączyć dane z wielu różnych źródeł - Search Console, AdWords, DoubleClick czy YouTube. Dodatkowo mamy także możliwość dołączenia danych z plików csv i baz danych. Narzędzie to pozwala nam na przedstawienie kluczowych informacji w czytelny i estetyczny sposób.

Powyżej opisaliśmy jedynie część z bardzo wielu narzędzi które udostępnia firma Google. Dzięki wykorzystaniu ich potencjału możemy w efektywniejszy sposób rozwijać własny biznes.


Chętnie Tobie pomożemy

Powierz nam swoje pozycjonowanie!