Blog marketingowy

eBlog

Jak zwiększyć ruch na stronie

Przy rosnącej liczbie serwisów, z którymi musisz konkurować, istotne jest maksymalne wykorzystanie dostępnych obecnie kanałów promocji w sieci w celu pozyskania jak największej ilości potencjalnych klientów. Im więcej użytkowników natrafi w sieci na informacje o twojej stronie, tym większe prawdopodobieństwo że postanowi wejść na stronę, zwiększając przez to ruch i zainteresowanie twoją witryną.

Możliwości zwiększenia ruchu na stronie jest wiele – zarówno płatnych, jak i tych bezpłatnych, Istotne jest również to, co i w jaki sposób prezentujesz na swojej stronie, czyli ogólno pojęty content serwisu.

Poniżej przedstawiamy kilka najistotniejszych naszym zdaniem czynników, które mogą w znaczący sposób przełożyć się na większy ruch na stronie.

1. Treść i SEO

Najważniejszy ruch, jaki może pozyskać nasza strona, to ruch pochodzący z wyszukiwarki Google. Przy bardzo częstych zmieniających się algorytmach Google, bardzo istotne jest publikowanie treści zgodnie z zasadami – unikalnych, eksperckich i wartościowych, odpowiadających na pytanie użytkowników i w pełni wyczerpujących dane zagadnienie, które wpłyną pozytywnie na pozycjonowanie strony.

2. Prowadzenie bloga firmowego

Coraz bardziej przydatne w budowaniu autorytetu oraz świadomości marki w Internecie. To doskonałe miejsce na systematyczne publikowanie nowych treści i artykułów, z odnośnikami do Twojego serwisu. Wpisy te można również udostępniać w mediach społecznościowych, przez co można pozyskać i angażować nowych odbiorców.

3. E-mail marketing

Bardzo często zapominane ale mimo wszystko potężne i bardzo skuteczne narzędzie do zwiększenia ruchu na Twojej stronie. Trzeba jednak bardzo uważać, aby nie zasypywać użytkowników masą wiadomości o każdej aktualizacji oferty czy też innych mało istotnych kwestiach. Natomiast zapewne poinformowanie o specjalnej promocji czy też wyprzedażach/nowościach może zainteresować zarówno obecnych jak i potencjalnych klientów i zwiększyć rucj na Twojej stronie.

4. Dostosowanie serwisu do urządzeń mobilny – responsywność strony

Z roku na rok rośnie liczba użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych do przeglądania Internetu. Z tego względu bardzo istotne jest, aby Twój serwis wyświetlał się poprawnie na tych urządzeniach – być responsywny, dostosowujący się atomatycznie do każdej rozdzielczości ekranu.

W innym przypadku użytkownik bardzo szybko wyjdzie z Twojego serwisu i przejdzie na witrynę konkurencji.

5. Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne

Dzięki umieszczaniu wpisów i odnośników do Twojej strony na innych serwisach, zwiększasz szanse na dodatkowy ruch – tym bardziej, jeżeli wpis taki znajduje się na forum czy blogu tematycznym oraz na lepsze pozycjonowanie witryny. Również nawigacja wewnętrzna ma ogromne znaczenie w generowaniu ruchu na całej stronie. Dzięki wyświetlaniu aktualnych promocji, nowości, zbliżonych produktów, użytkownik intuicyjnie będzie poruszał się po stronie i odwiedzał dzięki temu więcej podstron.

6. Udzielanie się na innych branżowych blogach, forach i grupach dyskusyjnych

Komentuj wpisy ekspertów z branży, gdzie istnieje dodatkowo możliwość pozostawienia linka do twojej strony. Wpisy takie są czytane przez wiele osób, a jeżeli Twoja wypowiedź spodoba się użytkownikowi - z dużym prawdopodobieństwem może zechcieć kliknąć w link, zapoznać się z Twoją ofertą, zwiększając tym samym ruch na Twojej stronie.

7. Nowości, promocje i gratisy

Wiadomo nie od dziś, że to co przyciąga najbardziej klientów to wszelkiego rodzaju promocje i nowości, które zachęcają użytkowników do skorzystania właśnie z Twoich usług. Nie zapominaj także o gronie już zdobytych klientów – warto za ich lojalność i wzmoże zainteresowane Twoją firmą, oferować im dodatkowe promocje czy nawet gratisy (np. przy zakupie 9 produktów, 10 dostajesz w prezencie!). Takie narzędzia zapewne spowodują, że klient z dużym prawdopodobieństwem nie będzie chciał korzystać z usług innej firmy, bo będzie to dla niego nieopłacalne.

8. Google AdWords

Płatna ale bardzo skuteczna forma promocji i pozyskania klienta czy też zwiększenia sprzedaży produktów. Jej zaletą jest to, że efekty są zazwyczaj widoczne natychmiastowo – płacisz za realne wejścia na swoją stronę. Zalecane szczególnie w przypadku branży e-commerce oraz dla serwisów nowych firm, dopiero zaczynających swój biznes.

9. Social Media

Ostatni, ale jeden z najitotniejszych obecnie kanałów promocji serwisu w sieci. Jak dowodzą statystyki, już ponad 90% polskich internautów korzysta z social media, zatem istnienie i regularność działań w mediach społeczniościowych jest kluczowe do zbudowania zainteresowania twoją marką. Najbardziej znane to Facebook i Instagram, które mogą w znaczący sposób pozyskać nowych odbiorców i zwiększyć ruch na stronie.


Chętnie Tobie pomożemy

Powierz nam swoje pozycjonowanie!